Maj 2017

PEDAGOZI ZA SVOJ KOLEKTIV: UPRAVLJANJE STRESOM
Prvi set treninga U HNK Mostar


Više od 70 nastavnika/ca osnovnih škola u Mostaru su kroz smjeh, vježbe, razmjenu mišljenja i učenje proveli/e četverosatne treninge pod nazivom "Upravljanje stresom" s ciljem upoznavanja jednog od najvećih neprijatelja zdrave ličnosti – stresa. Nesvakidašnji razgovori i aktivnosti nastavnika/ca u školskim klupama u moderaciji pedagogica dodatno relaksiralo radnu atmosferu i ispunilo je pozitivnom energijom. U periodu od 16. do 21. maja održan je prvi set treninga u pet osnovnih škola u Mostaru i to: O.Š. "Zalik", O.Š. "Blagaj", O.Š. "Ilići", O.Š. "Antuna Branka Šimića u Mostaru" i O.Š. "Mustafa Ejubović – Šejh Jujo". Pedagogice škola su ujedno bile i predavačice treninga, a znanje i vještine su stekle na prethodnom istoimenom trodnevnom treningu za trenere kojeg je TPO Fondacija u saradnji s Ministarstvom obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK organizovala u okviru trogodišnjeg projekta pod nazivom "Vršnjačko i rodno-zasnovano nasilje u školi". Cilj treninga je bio pružiti nove tehnike i bolje razumijevanje pojma stres i njegov utjecaj na ličnost, ali i skrenuti pažnju na pravilno sagledavanje stresnih situacija i okolnosti kao i upoznavanje sa metodama smanjenja stresa u svakodnevnom životu. Osnaživanje pedagoga/ica u ovoj oblasti je pružilo priliku da se školskom kolektivu pomogne u prevazilaženju stresnih situacija i adekvatno suprotstavi različitim stresorima.
Trening se sastojao iz četiri modula.  Modul 1: Podizanje svijesti o prisutnosti problema stresa, Modul 2: Metode samoprocjene stresa i primjena, Modul 3: Ovladavanje strategijama za suočavanje sa stresom i Modul 4: Usvajanje tehnika i razvoj vještina za upravljanje stresom. Povezivanje grupe i stvaranje pozitivne klime postignuto je kroz kontinuirane vježbe i aktivno sudjelovanje svih prisutnih, a bile su zastupljene i metode: rad u skupinama, rad u paru i samostalan rad. Okruženi plakatima motivirajućeg sadržaja, entuzijastičnih i pozitivnih poruka, svi prisutni su imali priliku usvojiti novi pojam asertivnost, ali i prepoznati vlastite pomažuće odnosno odmažuće osobine i resurse.




Nekima je ovaj trening bio prvo iskustvo vannastavne aktivnosti posvećene nastavnicima/ca, te su nastavnici/e kao i direktori/ce škola poručili/e kako postoji potreba za većom angažiranošću u ovakvim i sličnim treninzima koji donose veliku korist. TPO Fondacija u partnerstvu s Ministarstvom obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK nastavlja saradnju s ovim školama i naredne tri godine.